Róża dla Kuronia

23Gru13

2013-12-23_12-31-58_109

Dzisiaj podjechałem na Plac Wilsona żeby położyć mały bukiet na pomniku Jacka Kuronia w parku naprzeciw okien jego mieszkania. W miniony weekend ktoś oblał pomnik rdzawą farbą. Jacek Kuroń jest dla mnie jednym z najważniejszych autorytetów, i profanacja jego pomnika jest dla mnie po prostu bolesna. Wydaje mi się, że warto zaznaczyć w przestrzeni symbolicznej swój brak zgody i szacunek. Na pomniku znalazłem róże położone wcześniej przez Staszka Trzcińskiego. Szczerze zachęcam do zrobienia tego samego. Róże można kupić na ulicznych straganach pod Mini Europą.

One Response to “Róża dla Kuronia”

  1. 1 bandorocanto

    Dla mnie Jacek Kuroń był jest i zawsze już będzie jedną z najważniejszych osób w przestrzeni publicznej, a które wpłynęły na sposób postrzegania spraw innych ludzi, szczególnie tych głosu często pozbawianych. Na pewno byłby pierwszym, który chciałby porozmawiać z tym kimś kto oblał pomnik farbą i mu bez problemu wybaczył oraz zrozumiał nieszczęśnika, który miał pecha poznać nieciekawych ludzi na swej drodze.


Skomentuj

